Menu

Kontakt

Urząd Gminy Białobrzegi

37-114 Białobrzegi 4
pow. Łańcut
woj. podkarpackie

tel. 17 224-52-27
fax 017-224-03-55

e-mail:
http://www.gmina-bialobrzegi.pl/
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

Decyzje środowiskowe

Data dodania: 2022-11-28

Zawiadomienie-Obwieszczenie Wójta Gminy Białobrzegi 28.11.2022

Białobrzegi, 28.11.2022

ŁP.6220.3.2022

ZAWIADOMIENIE – OBWIESZCZENIE

o wszczęciu postępowania

i wystąpieniu do organów opiniujących

Zgodnie z art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz.U. z 2022 r., poz. 2000 ze zm., dalej k.p.a.), art. 73 ust. 1, art. 74 ust. 3 i art. 75 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz.U. z 2022 r., poz. 1029 ze zm., dalej ustawa ooś)

zawiadamiam strony postępowania,

że na wniosek z dnia 05.10.2022 r. (data wpływu do tut. Urzędu: 17.11.2022 r.) Transsystem Spółka Akcyjna, Wola Dalsza 367, 37-100 Łańcut, zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Eksploatacja instalacji do odzysku zniszczonych rozpuszczalników” na dz. 1276/25 w miejscowości Wola Dalsza, gm. Białobrzegi.

Urząd Gminy Białobrzegi informuje więc, o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium, w tym możliwości składania uwag i wniosków w przedmiotowej sprawie. W celu zapoznania się z dokumentacją w powyższej sprawie należy kontaktować się z osobą prowadzącą przedmiotowe postępowanie w godzinach urzędowania, tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7³º do 15³ w siedzibie Urzędu Gminy Białobrzegi, Białobrzegi 4, 37-114 Białobrzegi, pok. Nr 1.

Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 2 ust. 1 pkt 41 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), jako: „instalacje do przetwarzania w rozumieniu art.3 ust. 1 pkt 21 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, 730, 1403 i 1579) odpadów niebezpiecznych, w tym składowiska odpadów niebezpiecznych oraz miejsca retencji powierzchniowej odpadów niebezpiecznych”.

Zgodnie z art. 64 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2022.1029 t.j. ze zm.) organ prowadzący postępowanie wystąpił do:

  • Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie,
  • Podkarpackiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Rzeszowie,
  • Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Rzeszowie Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie,

o wydanie opinii pomocniczych oraz ewentualnych uzgodnień.

Z uwagi na skomplikowany charakter sprawy, zgodnie z art. 35 § 3 k.p.a. sprawa zostanie załatwiona w terminie dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Zgodnie z art. 35 § 5 k.p.a. do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Zgodnie z art. 41 § 1 k.p.a. w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, podając numer sprawy, nazwę i adres przedsięwzięcia; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy ooś oraz art. 49 k.p.a. – niniejsze zawiadomienie zostaje podane stronom do publicznej wiadomości przez zamieszczenie w publicznie dostępnym wykazie danych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Białobrzegi bip.gmina-bialobrzegi.pl, oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu, a także na Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łańcuta lancut.biuletyn.net oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Łańcut, ze względu na oddziaływanie na działki leżące w granicach Miasta Łańcuta.

Zgodnie z art. 49 k.p.a. zawiadomienie uznaje się za doręczone stronom postępowania po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

W załączeniu do postanowień art. 61 § 5 k.p.a. przekazuję klauzulę informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych.

 

Zawiadomienie – obwieszczenie

o wszczęciu postępowania zostało

udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej

w dniach od 28.11.2022r. do 13.12.2022r.

Metryka

Metryka
Podmiot publikujący / Urząd Gminy Białobrzegi
Wytworzył Karolina Krzysztoń 01.01.1970 01:00
Publikujący Karolina Krzysztoń - kkrzyszton 28.11.2022 10:58
Modyfikacja Karolina 28.11.2022 10:59

Historia zmian

Historia zmian
Użytkownik Data Akcja Wersja
Karolina Krzysztoń 28.11.2022 10:59 Edycja 3
Karolina Krzysztoń 28.11.2022 10:58 Edycja 2
Karolina Krzysztoń 28.11.2022 10:58 Publikacja 1